Just Can't Get Enough


Hi there!


Does anyone remember Depeche Mode's „Just Can't Get Enough“? Must have been very early 80s. Well I did not till I was humming that song whilst enjoying the sun and the sea on the balcony of my parents's flat at the Belgian coast and whilst crocheting... yep: hexagons!
  

My husband and I took this week off. As I had been desperate for sun, sea and sand for quite a while, we started our one-week holiday with three wonderful days at the Belgian coast, eating too much (my husband and my dad, who is a marvellous cook), chatting for hours on end with my mum (me), walking along the beach (my husband and I) and picking up shells (me). The boys were taken care of, so we were able to come back late Monday evening.
  


I did take my working-basket, which was full of yarn in different blueish shades, anticipating the sea. But instead of crocheting anything wavy or rippled, I found myself crocheting hexagons... They are so nice and easy and I needn't think of anything while crocheting them, which was perfect as my mum and I had many topics to catch up on... I did manage to write the pattern of the hexagons down though!
  
Happy me!
Very happy me!
Very very happy me!

And now I must think of what to do with the blueish hexagons... I'll keep in touch!
  
"Just Can't Get Enough... No, I..."



Liebe Freunde,


erinnert sich noch wer an dem Song von Depeche Mode: „Just Can't Get Enough“? Der stammt noch aus den sehr frühen 80er, ist also schon etwas länger her... Auch wenn der Song auch damals nicht wirklich zu meinen Lieblingen gehörte, ertappte ich mich dabei, wie ich ihn Samstagmittag am Summen war, während ich auf dem Balkon der Wohnung meiner Eltern genüsslich Sechsecke am Häkeln war... 
  

Mein Mann und ich haben eine Woche Urlaub. Und da ich mich schon seit Wochen nach Sonne, Sand und Meer sehne, haben wir diese freie Woche mit drei wunderschönen Tage an der belgischen Küste angefangen. Wir haben zu viel gegessen (mein Mann und mein Dad, der ein fantastischer Koch ist), stundenlang mit meiner Mutter geschnattert (ich), ein paar Strandspaziergänge unternommen (mein Mann und ich) und Muscheln gesammelt (ich). Da die Jungs versorgt waren, durften wir bis Montagabend wegbleiben!
 

Selbstredend, dass mein Häkelköfferchen mit von der Partie war! Schon am Donnerstag hatte ich es fertig gepackt und im Hinblick auf das Meer etwas blaues Wolle hineingeschmuggelt. Aber statt etwas Maritimes zu häkeln, erwischte ich mich dabei, wie ich wieder Sechsecke am Häkeln war... Zugegeben, die sind so einfach, dass ich nicht hochkonzentriert bei der Sache zu sein brauche – genau richtig, da meine Mutter und ich einiges nachzuholen hatten!
  
"Just Can't Get Enough!" - Teil 1
 
"Just Can't Get Enough!" - Teil 2

Immerhin habe ich es geschafft, das Muster aufzuschreiben. Aber was ich nun wieder mit diesen Sechsecken anfangen soll...? Ich halte euch auf dem Laufenden!
  
"No, I Just Can't Get Enough!..."

Kommentare

Beliebte Posts